tisdag 18 mars 2014

En spännande dag

idag.


Jag har skickat mitt manus till nytt förlag. Hämtat ut roliga paket på posten. Har gjort färdigt ett grattiskort som jag är riktigt nöjd med. Jag har fått hela novellsamlingen "Älska noveller" på mail och ska nu korrläsa min novell ännu en gång. Och så får jag äntligen läsa vad de andra novellerna handlar om. Läste slutet på en av de andra novellerna och började gråta. Nästyngstingen har varit hemma hos ny kompis och lekt, alltid lite extra spännande. Och nu ska jag knyta ihop dagen, i alla fall arbetsdagen.

Dagens skrivinspiration handlar om att utmana dem som säger att de inte gillar en hel genre, i det här fallet science fiction, och om att skriva för att man verkligen älskar att göra det.

8 kommentarer:

  1. En innehållsrik dag!
    Det var en overklig känsla att få se sitt namn bland alla andras i novellsamlingen, längtar tills den kommer ut!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så spännande! Snart är den ute! Tanken svindlar. :)
      Kram!

      Radera
  2. Vad spännande det kommer bli att få läsa era noveller!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Och i tryckt format. :)
      Kram!

      Radera
  3. Spännande med ny förlagstur för ditt manus. Hoppas, hoppas sååå att det blir napp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får passa på när man hittar ett nytt förlag. :) Jag hoppas också napp.

      Radera
  4. Låter som en strålande fin dag Anneli och vilken lycka att snart få se din novell i tryck. Du vet att jag har sparat en plats åt dig i min bokhylla och du anar inte så galet stolt jag är över dig. Detta är början på en lång och härlig resa för din del och jag går bredvid och hejar på dig hela vägen.

    Lycka till med dina manus nu och skriv av hjärtans lust vännen.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag blir så varm och glad över dina ord. Det är så härligt att vi har våra spännande resor att göra.
      Kram!

      Radera