torsdag 27 mars 2014

Det går lite vingligt

just nu tycker jag. Det känns som att jag pillar lite här och lite där, men inget blir riktigt färdigt. Och så är det ju så mycket jag vill hinna göra.


Jag har kommit i kontakt med så många härliga människor under tiden som jag jobbat med det där andra. Så roligt. Vi har ju Eleazar som jag redan nämnt, sedan är det Bradley, Irene, Matthew, Audrey, Belle, Margo, Carrie och Sylvia, bland flera andra. Nu när jag ser hur många det är så förstår jag varför det tar så mycket av min tid. Men roligt är det.

Dagens skrivinspiration handlar om skrivprocessen. Igen. Det är spännande att höra hur olika författare gör när de skriver. Jag känner igen mig i hur Wendy Corsi Staub gör. Jag skriver också strömlinjeformat, från början till slut. Jag håller med om att början är svår, det är liksom där allt börjar och den ska fånga läsaren på en gång. Dessutom är det ju precis som Wendy säger, det är i början man ska lära känna sina karaktärer och dess omgivning. Däremot känner jag inte att jag påverkas olika beroende på vad jag skriver, jag är alltid lycklig när jag skriver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar