onsdag 10 september 2014

Jag är riktigt, riktigt dålig

på att skriva blogginlägg just nu!


Just nu har jag massor att göra. Men tankarna vill inte ta form, i alla fall inte åt ett och samma håll. Måndagens bokrelease och alla möten där gav mig så mycket energi att det tycktes svämma över. Så mycket att jag faktiskt svävade hem till mitt hotell trots häftigt regn och ett löjligt litet paraply. Vad gör väl sådant när tanken och hjärtat är fullt av värme och inspiration. Men tisdagen gav mig en knuff ner i verklighetens kalla källare. Där har jag fastnat en stund. Inte så mycket för att jag inte kan kravla mig upp igen, utan mer för att jag inte riktigt vet åt vilket håll.

Nåja, det finns faktiskt ingen tid för att kravla omkring utan mål. Alla vägar bär ju trots allt uppåt, på ett eller annat sätt.


Då så, då kör vi igen!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas du finner den där härliga inspirationskänslan från helgen Anneli och lyckas ta dig upp ur källaren. Små steg i taget. Det kommer att bli bra ska du se. Och du, blogga när du har tid och lust. Vi finns här.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Ibland räcker tiden helt enkelt inte till för allt man önskar och vill och jag vill fortsätta känna glädje när jag skriver. Och så vill jag njuta av livet.
    Kram!

    SvaraRadera