söndag 21 september 2014

En ljuvlig söndag

full av allt som är skönt för själen.


Vi har tagit det lugnare än vanligt. Nästan hela familjen tillsammans. Dottern sov över hos sin bästa vän och var borta nästan hela dagen. Maken och jag tog en promenad längs havet. Alltid lika livgivande.


Och så har jag jobbat med ett av mina manus. Till slut. För jag tappade tron där en liten stund. Som tur är varar det aldrig särskilt länge. Och nu när jag tagit tag i det igen förstår jag inte hur jag skulle kunna leva utan det. Att få leva bland orden. En av de absolut bästa känslorna som finns. Så nu tar jag nya friska tag.


I morgon är det måndag, en av de bästa dagarna i veckan då allt är möjligt igen. 

8 kommentarer:

  1. Vi har också haft familjedag, så det blev en härlig söndag.
    Vad kul att du är tillbaka bland orden igen, jag är säker på att du kommer få ut dina berättelser snart. Hoppas på att bokmässan kommer ge massor av inspiration :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt med sådana dagar. Jag hoppas verkligen att jag snart får napp och bokmässan kommer definitivt att ge mängder av inspiration. :) Hoppas vi får ses där. Kommer du på #Älskanovellers middag på fredagen? Kram!

      Radera
  2. Fint med familjedagar. Själv längtar jag efter en sån, det är så mycket som händer den här hösten att det känns att jag ligger lite efter i familjemyset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt! Det är när det är mycket hela tiden som det är så skönt att få varva ner ordentligt ibland. Hoppas du får tid för det snart igen.

      Radera
  3. Hoppas din måndag är riktigt härlig!

    SvaraRadera
  4. Det låter som en mysig helg! Vad skriver du för något?
    Hoppas vi ses på bokmässan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen! Jag skriver inte just nu utan läser igenom och redigerar mitt andra manus. Jag hoppas också vi ses på bokmässan, det skulle vara roligt!

      Radera