måndag 10 februari 2014

De kryper närmare

mina karaktärer i manus nummer tre. Idag fick tre av dem sina namn. Trots att jag redan börjat skriva på den hade jag inte riktigt bestämt vad de skulle heta. Nu finns det dessutom en bakgrund till deras namn och de har kommit till liv på riktigt. Namn som hänger ihop med följande bild.


I övrigt har jag haft en riktigt icke produktiv dag. Jag har varit lite trött efter helgen, man sover inte särskilt bra i hårda sängar. Därför har varken kropp eller själ varit till mycket nytta denna dag. Då tillåter jag mig att vila, för att samla kraft. Jag har mest fastnat i den spiral av oändlighet i cyberspace man allt för lätt kan hamna i. Men i morgon hoppas jag vara med vaken igen. Det är så mycket på listan som måste bockas av.

Dagens skrivinspiration är just bara inspiration. Meditativ skrivinspiration. Blunda och njut. Och inspireras. You are a writer! I am a writer!

2 kommentarer:

  1. Ickeproduktiva dagar behövs ibland för att känna sig mer produktiv de andra dagarna.;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du helt rätt i och precis så resonerar jag också. Sådana dagar passar jag på att vila och samla kraft.

      Radera