tisdag 11 mars 2014

Fler känslor och tid som flyr

snabbare än att man knappt hinner blinka.


Men jag njuter av tiden fullt ut trots att den går alldeles för fort. Idag har jag till exempel kommunicerat med Eleazar. Det var trevligt och gav precis det resultat jag önskade. Det fladdrar en aning i magen då allt jag gör just nu är så nytt och oprövat. Det är en härlig känsla!

Däremellan tänker jag på skivandet och alla de som kommer att leva i min tredje berättelse. Den tanken får mest plats under tiden då jag tränar, vilket jag gör varje vardagsmorgon. I dag filade jag lite på de första meningarna. Jag vet precis vad jag vill säga men inte riktigt hur det ska göras på allra bästa sätt. Det är spännande att försöka hitta rätt känsla i orden.

Dagens skrivinspiration handlar om att bygga upp berättelsen. Om alla de där upp- och nergångarna man ska utsätta sina karaktärer för. Det är ju där jag är just nu i mitt tredje manus. Det finns många sätt att göra det på det gäller bara att hitta det sätt som passar för en själv.

)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Precis! En väldigt trevlig kille från Teneriffa. :)

      Radera
  2. Du hittar alltid så många bra så videos. :D Tack för den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar den. Jag tycker att det är inspirerande att titta på filmklipp fylda med skrivinspiration. :)

      Radera