onsdag 28 januari 2015

Åhej vad det går

fast det märks inte särskilt mycket här på bloggen.


Fast jag vill ju så gärna hinna med den också. Det måste bli bättring helt enkelt. Samtidigt är det ju så mycket som händer just nu. Så mycket som ska göras på en gång. Och det är så viktigt för mig att ha balans. Att må bra helt enkelt.

Min mormor som fyllde 100 år förra sommaren somnade in för några dagar sedan.


Sådant får en att tänka efter. Lever jag optimalt. Gör jag det som gör mig lycklig och struntar i resten. Självklart inte, livet idag ser inte ut så. Men man kan göra mer av det som gör en lycklig. Strunta i fler saker som känns som måsten. Våga leva livet fullt ut.

Min mormor fick verkligen ett långt och fint liv. Även om det också kantades av sorg. Vilket liv gör inte det?

Jag känner att jag blir bättre och bättre på det här med livet. Fast bloggen kommer ändå fortfarande lite i skymundan. Men det ska bli bättring, för det är ju nu det börjar. Det är ju precis nu som en roman och sju dödssynder ska ta form och den resan vill jag dela med mig av.

Better together.

5 kommentarer:

  1. Vissa perioder skriver man mindre på blogg och andra mer.
    Tråkigt med mormor, men tänk 100 år, då har man hunnit med ett och annat.

    SvaraRadera
  2. Det är ok att du skriver mindre, ser fram emot att följa resan till att du håller din roman i handen och allt som händer efter det! Kram

    SvaraRadera
  3. Tänk att få ett så fint och långt liv! Min mormor är 90 och en stor inspirationskälla. Jag förstår att hon saknas dig, även om det är livets gång när man har levt så länge. Minnena bär vi alltid med oss som tur är. Jag ser fram emot att få följa din resa! Jätteroligt att det händer så mycket på skrivfronten!

    SvaraRadera
  4. Beklagar din mormor!! :(

    Jag hinner inte heller med bloggandet, men ska göra ett försök nu...

    SvaraRadera
  5. Ju äldre man blir ju mer värdesätter man livet. Din mormor fick 100 år, hoppas merparten har varit lyckligt!

    SvaraRadera